جستجو

مقالات

طراحی ویترین و دکور طلافروشی

فهرست مطالب

طراحی دکوراسیون داخلی یکی از مباحث مهم در ساختمان سازی و معماری است. یک طراحی خوب و ایده آل به شما این امکان را می دهد که از فضای موجود، حداکثر بهره برداری را داشته باشید. علاوه بر منازل مسکونی و آپارتمان ها، طراحی دکوراسیون ساختمان های تجاری هم بسیار حائز اهمیت است. کسب و کارهای مختلف می توانند از تکنیک های مربوط به طراحی دکوراسیون برای ایجاد فضایی جذاب و ایده آل بهره بگیرند. یکی از این مشاغل طلا و جواهر فروشی است. مهمترین قسمت یک مغازه طلافروشی ویترین مغازه است که از المان های مختلف از جمله مانکن طلافروشی برای طراحی آن استفاده می شود. در این مطلب سعی داریم نکات طلایی در مورد طراحی دکور طلافروشی به خصوص طراحی ویترین را مورد بررسی قرار دهیم. تا پایان همراه ما باشید.

دکور طلافروشی

چرا طراحی دکور طلافروشی اهمیت دارد؟

طلا و جواهر جزو کالاهای لوکس و گران بها هستند بنابراین محل عرضه و فروش آن ها بایستی یک محیط شیک و در عین حال ایمن باشد. طلا و جواهر فروشی جزو مراکز تجاری مهم محسوب می شود که طراحی دکوراسیون آن از اهمیت ویژه ای برخوردار است؛ به خصوص اینکه اغلب مشتریان این مغازه ها  بانوان هستند که ارزش زیادی برای زیبایی قائل هستند. بنابراین توجه به زیبایی از ارکان اصلی و مهم دکور طلافروشی محسوب می شود. طراحی دکور طلافروشی این امکان را به شما می دهد که از فضای در دسترس حداکثر بهره برداری را داشته باشید و یک محیط زیبا و جذاب را فراهم کنید که باعث جلب توجه مشتریان می شود و رونق کسب و کار شما و موفقیت در فروش را به همراه دارد.

طراحی دکور طلافروشی؛ انتخاب رنگ های مناسب

انتخاب رنگ از نکات طلایی برای طراحی دکور طلافروشی است. انتخاب رنگ امری کاملاً سلیقه ای است اما باید توجه داشت که انتخاب درست رنگ ها تاثیر زیادی در جذابیت و زیبایی فضا خواهد داشت. انتخاب رنگ مناسب شامل رنگ درب ورودی، دیوار، کفپوش و … می شود. اکثر طراحان استفاده از رنگ هایی مانند کرم، سفید و طلایی را پیشنهاد می دهند که باعث مجلل تر شدن فضا می شوند. استفاده از رنگ های فانتزی مانند سبز، قرمز و صورتی اصلاً توصیه نمی شود زیرا باعث می شوند که طلا و جواهرات به رنگ طبیعی خود قابل دیدن نباشند. در هنگام انتخاب رنگ برای فضای داخلی دکور طلافروشی، هارمونی رنگ دیوارپوش و کفپوش با سایر لوازم دکوری و تزئینی را در نظر بگیرید.

نورپردازی

انجام نورپردازی مناسب و اصولی برای طراحی دکور طلا فروشی از اهمیت بالایی برخوردار است. عدم نور کافی باعث می ‌شود که بررسی طرح و رنگ زیورآلات توسط مشتریان به خوبی امکان پذیر نباشد، همچنین مشتریان در محیطی که از نور کافی برخوردار نیست احساس خوبی نخواهند داشت. در نورپردازی از به کار بردن رنگ های قرمز و سبز اکیداً خودداری کنید. زیرا این رنگ ها باعث می شود که طلا و جواهرات به رنگ طبیعی خود قابل دیدن نباشند. طرح و شیوه انجام نورپردازی به سبک طراحی دکور طلافروشی بستگی دارد؛ در طراحی به سبک مدرن، استفاده از چراغ آویزهای لوکس و مجلل علاوه بر تامین نور مورد نیاز محیط، زیبایی و جلوه خاصی را در فضا ایجاد می کند. لامپ های هالوژنی جایگزین خوبی برای لامپ های مهتابی هستند و علاوه بر نور زیبایی که دارند، مصرف برق را به مقدار زیادی کاهش می دهند. استفاده از نور متحرک باعث جلب توجه مشتریان و ترغیب آنها برای ورود به مغازه می شود.

طراحی دکور طلافروشی؛ طراحی کانتر

کانتر یا پیشخوان یکی از قسمت های مهم یک مغازه طلا و جواهرفروشی محسوب می شود که در هنگام طراحی دکور طلافروشی باید به آن توجه کرد. این قسمت می تواند به عنوان یک ویترین داخلی مورد استفاده قرار بگیرد و با قرار دادن سینی های مربوط به طلا و جواهرات مکانی برای نمایش طلاهای لوکس و زیبا باشد. البته طراحی این قسمت باید به گونه ای باشد که سایر بخش های قرار گرفته در پشت پیشخوان به خوبی قابل دیدن باشند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *